Kako vježbati na ljetnim vrućinama

14.7.2014. 11:32:57

Da ljetna vrućina zaista može biti nemilosrdna, znaju oni koji imaju naviku vježbati na otvorenom i po najvećim vrućinama. Bilo da ste biciklist koji sate voli provodi u sedlu bicikla ili samo želite odraditi vašu jutarnju jogging rutinu postoje neke sigurnosne mjere koje biste trebali uzeti u obzir prilikom vježbanja na viskim temperaturama.

Velika vrućina može biti poprilično štetna za vaše tijelo pa je važno ne samo na vrijeme prepoznati i pravilno liječiti nastale simptome, nego i pripaziti na nekoliko faktora prije vježbanja poput doba dana,pojačanog unosa tekućine, odabira dobre sportske odjeće i pravilne prehrane. 

Vaša tjelesna temperatura se vježbanjem podiže, a vaše tijelo reagira prirodnim načinom hlađenja – znojenjem. Kako znoj isparava sa vaše kože tako se vaše tijelo hladi i temperatura je u opadanju. Međutim, dugotrajno izlaganje vrućini može rezultirati povećanim znojenjem i dehidracijom koje pak mogu izazvati razne bolesti povezane s vrućinom poput iscrpljenosti, grčeva ili toplinskog udara. Srećom, postoji nekoliko preventivnih mjera koje vam mogu pomoći da se ne razbolite na suncu.

Najvažnija od tih mjera je, pogodit ćete, pravilna hidracija. Ako planirate trenirati na visokim temperaturama, u svrhu prevencije, počnite piti vodu barem sat vremena prije početka vježbanja, a tokom vježbanja popijte barem dva decilitra vode svakih 10ak minuta. Kod pojačanog treninga bilo bi dobra i da gubitak tekućine nadomjestite elektrolitima – tekućinama sa dodatnim izvorom natrija, magnezija i kalija. I prehranu biste trebali prilagoditi tim povećanim naporima prvenstveno konzumiranjem hrane s dodatim izvorima vitamina.

Kod odabira prikladne odjeće razmislite o sportskoj odjeći napravljenoj od modernih materijala koji nose oznake poput CoolMax, DryMax ili Smartwool. Odjeća napravljena od takvih materijala pomoći će procesu prirodnog hlađenja tijela. Osim toga, moguće je pronaći i odjeću koja će djelovati i protiv negativnih UVB i UVA sunčevih zračenja.

Kako biste spriječili pregrijavanje, dajte tijelu vremena da se aklimatizira i prilagodi visokim temperaturama. 

Želiš među prvima saznati najbolje sezonske ponude? Prijavi se na e-novosti koje ti pripremamo svaki tjedan.

Upiši ispravan e-mail

Hvala na prijavi. Uskoro možeš očekivati nove tjedne e-novosti.

® 2021 sMind d.o.o., dio Heureka grupe