SAVJET Biciklizam
6.10.2021. 11:30:39

KAKO ODABRATI ELEKTRIČNI BICIKL?

1/1

Električni bicikli posljednjih godina postaju sve popularniji. Razlog je njihova učinkovitost i jednostavan rad. Električni pogon služi i starijim ljudima, kao i iskusnim sportašima. Lako će te dovesti na posao ili odvesti u kupnju, a na brdovitom terenu ćete podijeliti težinu uspona i tako će ti biti lakše. Vikend putovanja će također biti nešto zanimljivija, jer s električnim biciklom možeš doći i do mjesta na kojima bi ti za običan bicikl trebalo nekoliko dana. U vodiču ćemo se usredotočiti na sve ključne parametre odabira, uključujući post-održavanje.

 

Pitanja za početak

Tko će voziti bicikl?

Prvo razmisli o profilu osobe koja će voziti električni bi. O tome ovise veličina okvira, ukupna geometrija kotača i vrsta konstrukcije. Osnovna podjela može se raščlaniti prema spolu. Muški električni bicikli obično imaju viši gornji okvir, a upravljač je udaljeniji od sjedala nego kod ženske verzije bicikala. Ženski električni bicikli uglavnom imaju gornji okvir paralelan s donjim, pa se dobro prilagođavaju i kod žena manje visine. Kod brdske verzije, takav se dizajn obično ne pojavljuje. Manje dimenzije i uži upravljač, kao i za ženske bicikle, tipični su i za dječje modele.

cikl

Na kakvoj površini?

Staza kojom će se bicikl najčešće voziti igra odlučujuću ulogu u odabiru bicikla. Neki su modeli prikladni za vožnju po glatkim površinama, dok su drugi upravo suprotni, za neravan teren. Dok je jedan bicikl tako idealan za putovanje na posao, drugi će ti odgovarati za izlete laganim terenom ili za brdski biciklizam. Također je dobro razmisliti koliko često i na kojim udaljenostima će se bicikl koristiti.

 

Važni parametri

Veličina okvira

Ovisno o tome tko će voziti bicikl, odaberi odgovarajuću visinu okvira. Proizvođači to obično navode u inčima (1 "= 2,54 cm) i u rasponu su od 13-24", ponekad označeni S, M, L ili XL. Visina okvira, odnosno udaljenost između središnje osi i kraja cijevi sjedala, određena je visinom postave. Okvir treba postaviti oko 5 cm od prepona osobe koja stoji pored bicikla. Niži okviri općenito su prikladniji za gradsku vožnju jer se očekuju češći silasci u usporedbi s trekking verzijama, gdje viši okviri (oko 1-2 inča) pružaju bolju stabilnost na tlu. Ispod ćeš pronaći orijentacijsku tablicu s veličinama okvira prema visini vozača.

 

Pogledaj električne bicikle na Jeftinije.hr »

 

 

Veličina okvira (u inčima)
Visina (cm)
Veličina okvira (u inčima)
13
Visina (cm)
130-140
Veličina okvira (u inčima)
14
Visina (cm)
140-150
Veličina okvira (u inčima)
15
Visina (cm)
150-155
Veličina okvira (u inčima)
16
Visina (cm)
155-165
Veličina okvira (u inčima)
17-18
Visina (cm)
165-175
Veličina okvira (u inčima)
19-20
Visina (cm)
175-185
Veličina okvira (u inčima)
21-22
Visina (cm)
185-195
Veličina okvira (u inčima)
23-24
Visina (cm)
195 i više

 

Promjer kotača

Promjer naplatka gume, kao i duljina okvira, piše se u inčima. Što je bicikl veći, bolje se nosi s neravnim terenom i prikladniji je za višlje osobe. Manji kotač, međutim, ima bolje ubrzanje i okretnost. Veličina gume također ovisi o vrsti kotača.

Za brdske bicikle najčešći su 26 ", relativno novo uvedeni 29" i 27,5 ". Veći promjeri (29") bolje reagiraju na rupe, kamenje i druge prepreke, dok su niži (26 "i 27,5") okretniji.

Gradski i trekking električni bicikli obično se izrađuju s gumama promjera 28 ". Stoga su prikladniji za vožnju s promjenjivom dinamikom.

Promjeri naplataka sklopivih električnih kotača uvelike se razlikuju. Obično su oko 20 "i stoga su pogodni za kraće i lakše rute.

Težina

Na konačnu težinu električnog bicikla utječe materijal okvira, veličina baterije i sva ostala oprema. Izdržljiviji teži bicikli bolje podnose teške terene, ali s njima je teže upravljati i troše više energije. Ako ti je težina bicikla ključna, usredotoči se na modele od karbona ili lakog aluminija. Najteži su obično kotači s čeličnim okvirom.

 

Nosivost

Označava najveće opterećenje kotača. Osim na težinu samog biciklista, računaj i na dodatne kilograme, primjerice kada voziš bicikl s ruksakom i šatorom. Nosivost električnih bicikala najčešće je između 110-150 kg. Opterećeniji brdski i trekking bicikli trebali bi imati veću nosivost od 130 kg. Ako ideš na višednevni izlet biciklom, odaberi onaj koji će nositi svu tvoju opremu.

 

Snaga i brzina

Najveća zakonski dopuštena brzina električnih bicikala namijenjenih vožnji javnim cestama ne smije prelaziti 25 km / h, što odgovara pogonima od 250 W. Veći pogoni se ograničavaju graničnikom brzine, koji postavlja najveću moguću brzinu električnog bicikla na 27,5 km / h (zakonski dopušteno odstupanje od 10%). Međutim, neki brdski bicikli mogu razviti veće brzine. Takvim se brzinama možeš voziti samo off-road i biciklističkim trakama, u takozvanom off-road načinu rada. Modeli boljih performansi koji koriste graničnik ne troše se toliko tijekom rada i imaju dulji vijek trajanja.

 

Pogon

To je električni pogon koji omogućuje da sustigneš druge bicikliste, popneš se na zahtjevno brdo ili odeš na posao bez znojenja. To neće osloboditi potrebu za pedaliranjem, ali će ti znatno olakšati. Zato biciklizam može privući i mnoge nesportske ili manje sposobne pojedince koji bi se borili na normalnom biciklu. Njegovo postavljanje igra važnu ulogu u motoru. Postoje dva glavna nosača motora, u sredini i u glavčini kotača, koja je dalje podijeljena na prednju i stražnju, pogledaj ispod:

Motor na prednjem kotaču: ovo je zastarjeli i jeftiniji dizajn na koji ne nailaziš često, osim možda sa sklopivim kotačima. Veliki nedostatak je lošija upravljivost i, prije svega, opasnost od klizanja opterećenog prednjeg kotača.

Motor na stražnjem kotaču: Uobičajenija verzija motora u glavčini kotača je lokacija straga. Dakle, električni bicikl ima bolje vozne karakteristike jer je upravljani bicikl uvijek u ravnoj liniji. Izvrsno za terenske bicikle i zahtjevnije terene, no svaka zamjena stražnjih kotača biti će malo teža.

Motor u sredini kotača: u smislu distribucije snage i težine, motor je najučinkovitiji između pedala. Viša cijena ovog dizajna osigurava savršeno upravljanje, ravnotežu i, zahvaljujući tome, maksimalne performanse u ekonomičnijoj vožnji. Zbog toga se središnji motori široko koriste kod brdskih bicikala.

Doseg

Osnovni najjeftiniji električni bicikli imaju doseg od oko 50 km, bolji od 80-100 km, a skuplji modeli s jednim punjenjem dosežu i do 180 km. Međutim, ove informacije uvijek uzmi s rezervom. Na to utječu brojni čimbenici, poput težine vozača, poteškoća terena, stila vožnje ili stanja samog bicikla. Neki proizvođači navode stvarne podatke, drugi često pretjeruju. Stoga je dobra ideja pročitati mišljenja i ocjene korisnika prilikom gledanja određenog modela električnog bicikla. Općenito, doseg govori koliko je baterija snažna. Što je veći kapacitet, doseg mora biti duži. Najviši doseg nude brdski bicikli - oko 150 km, a najmanji gradski - doseg 60 km.

Električni bicikli s kapacitetom baterije od oko 9 Ah odjednom mogu prijeći oko 40-70 km. Baterije od 15 Ah imaju doseg od 120 km.

 

Pogledaj električne bicikle na Jeftinije.hr »

 

 

Na što se usredotočiti

Baterija

S obzirom na bateriju, obično se uzima u obzir njezin kapacitet i izgled. Baterija se može postaviti na okvir bicikla, gdje estetski ne ometa, a također optimalno raspoređuje težinu. No, može stati na put držaču pića. Kod gradskih bicikala baterija se češće nalazi na nosaču za prtljagu i lako ju je ukloniti. Posljednja je mogućnost postaviti je ispod sjedala, što je optimalno u smislu raspodjele težine, ali iz prostornih razloga nije uvijek najbolje rješenje. Zbog toga će takva baterija biti prikladnija za urbane i nezahtjevne terene.

 

Punjenje

Ako puniš bateriju nekoliko puta tjedno, što je uobičajeno za gradske električne bicikle, usredotoči se na jednostavno uklanjanje i spajanje baterije. Važan aspekt je vrijeme punjenja, s većinom električnih bicikala to bi trebalo biti između 3-4 sata. Tijekom punjenja se uvijek mora postići maksimalna vrijednost. Standardna utičnica za punjenje sasvim je dovoljna. Zapamti da punjač moraš imati uvijek sa sobom.

Kapacitet baterije uvijek drži iznad 20%.

 

Materijal

Kvaliteta okvira temelj je za pravilan rad i udobnost u vožnji. Većina električnih bicikala izrađena je od aluminijskog okvira. Odlikuje se dobrom čvrstoćom ali i doprinosi većoj težini cijele konstrukcije. Osim aluminija, možeš pronaći i oznaku dural, koja se općenito odnosi na sve čvrste aluminijske legure. Skuplji bicikli mogu biti opremljeni karbonskim okvirom, koji biciklisti koriste uglavnom za veće udaljenosti i u sportske svrhe. Osim dobre otpornosti, karbonski okvir ima i manju težinu.

Oprema za električne bicikle

Vožnja električnim biciklom ima isti, ako ne i veći rizik od običnog bicikla, pa uvijek koristi kacigu. Kacige su temelj za sigurnu vožnju i zakonom su potrebne za djecu mlađu od 18 godina. Zaštitne rukavice i naočale također mogu biti korisne tijekom vožnje. Možeš kupiti i biciklistički dres ili biciklističke hlače kako bi se izbjegla preširoka odjeća koja će samo smetati u vožnji. Komfor koji pruža ova oprema će u vožnji biti neprocjenjiv.

U slučaju gradskog bicikla, prtljažnik će biti posebno cijenjen, odnosno mogućnost pričvršćivanja košare za prtljagu, koja će na ovaj način biti sigurno postavljena i neće te ometati u vožnji. Većina gradskih električnih bicikala opremljena je mačjim očima, koja su prikladna i za sve ostale vrste električnih bicikala. Vjerojatno ćeš morati kupiti dodatna svjetla, koja su neophodna za vožnju pri slaboj vidljivosti. Za gradski promet preporučuje se postavljanje zvona, koje možeš kupiti za tridesetak kuna pa naviše.

 

Dodatna biciklistička oprema na Jeftinije.hr »

 

Električni bicikli na Jeftinije.hr »

Želiš među prvima saznati najbolje sezonske ponude? Prijavi se na e-novosti koje ti pripremamo svaki tjedan.

Upiši ispravan e-mail

Hvala na prijavi. Uskoro možeš očekivati nove tjedne e-novosti.

® 2021 sMind d.o.o., dio Heureka grupe